Jul 18, 2015

People will always hate you, no matter what



Mama sayang,

Sebaik-baik Nabi Muhammad pun dibenci, apatah kita yg jauh dari sempurna. Bila kita buat yg terbaik, sabar, memberi dan menghulurkan kasih sayang, tetap akan ada mereka yang tak suka dengan kita.

Kadang kala kita sedih dan terkilan. Bukan mengharap dipuja atau disembah. Kita bukan mcm tu. Kita berbudi selagi termampu. Mama ajar utk berikan yg terbaik. Sampai anak mama yg ckp "Eh itu kan mama sayang". Mama ckp kalau nak bagi org, bagi yg kita sayang. Ha yang tu, anak mama 50-50 lg. Hehe 😂

Mama. Terima kasih banyak berikan contoh yg terbaik. Walaupun ada masanya mama sedih dan kecewa dgn mereka yg tidak menghargai mama, Allah ada perhatikan setiap detik perbuatan mama. Ingatlah mama, segala kekurangan anak mama ni, lahir dari kelemahan & kesilapan anak mama sendiri. Moga mama terus sabar, dan melebarkan kasih sayang kepada semua di sekeliling mama. Sayang mama 💗💗💗


No comments: