Jun 4, 2012

random update = to do list from 4th - 11th june

Assalamualaikum.

Yeah no smiley today. You can choose any emoticon to describe my story today. It's a mix of everything! :P

*nowplaying - Hoobastank (The Reason) over and over again.

I am a fragile person, I know that. Boleh tak sambil type nih nangis sambil sengih sbb rasa "Apsal aku nak emo nihhhh?" HAHAHAHAH. Pdhal baru lepas call mama. Mama dkt Kuantan lagi. Org balik KL semlm lagi, dgn sepupu, Faris. Sbb nk rushing pergi kelas hari ni. Tp semlm jammed sgt sgt... 630pm-1130pm++, nearly 12am. Means dkt 6 jam... Selalunya KL-Kuantan dlm 3 hours plus je. Faris balik terus flat.

Penat, terlalu sangat. Mlm semlm tidur nak dkt 2am. Sbb cuci dapur, clearkan semua, dan bersihkan toilet kucing tu. Sugar bukan main lg, bila org ada, laju die beyak (berak - beyak lebih sopan, bukan saja gedik buat pelat).

Ikut mata, tak mampu bangun solat subuh. Tp ingat suara sayu abah yg call dr Kuantan utk solat subuh, terus laju bangun. Solat, terus tidur balik. Lansung 750am. Sempat aku mimpi hanya ada 2 org yg dtg kelas. Ya, bila terjaga maknanya dah terlambat utk ke class 830am. Jarak rumah dgn UiTM pun dlm 40minit paling laju. Kalau bergerak sekarang, mmg cari nahas, sudah tentu lebih 90minit. Dgn baju dan tudung yg belum bergosok. Yar, I skipped class. Nasib kelas petang cancel.

Sekarang. Hari ini sebenarnya. Kepala berat. Dlm hati terdetik, 'kenapa hari ni jgk nak sakit kepala?' Hari ni merujuk kepada tamatnya cuti seminggu. Ya, tamat mcm tu je. Mcm buih yg hilang.

Bermakna, bermulalah kerja yg berlambak lambak.

Oh berbalik kepada kenapa aku menangis tadi. Mama abah ckp nak balik selepas zohor. Sekarang sudah 5:22pm. Mmg jangkaan aku, kejap lg mereka sampai. Mata aku laju mencari handphone, terus call mama, tp mama belum bergerak lagi... :( Itu yg aku menangis! Sbb ingt mereka dah nak sampai. Punyalah tertunggu-tunggu. Kalau diberitahu awal lagi, tak berharap sgt. Aku menangis mungkin atas beberapa sebab - mungkin aku berharap, mungkin aku perlukan mereka, mungkin aku sebenarnya tengah pre-menstrual syndrome, PMS. It was nothing by the way. Haha :)

Pernah tak rasa, at that one point when, you have too much to do, but you end up doing nothing? Well what i actually feel right now, is sort of something like that. It's not like I have done nothing today, at least I made my own lunch and did the laundry. And I planned to blog hours ago. Just to update my hectic, chaotic, crazy schedule for this week until next Monday.

5th June (Tuesday) - Class from 830am-1130am (TEST) & 230pm to 430pm (Individual Assignment to be done in class). Group discussion during lunch gap. Then straight to KLCC Insya Allah, sampai malam jugak kot, for Photo Comm assignment which has to be submitted on Wednesday.

6th June (Wednesday) - Class from 10am-1230pm (Photo comm) & 200pm - 430pm (TITAS). And Kesatria afterwards... From 5pm onward kot. Tak sure habis pukul berapa. Balik malam lah lg jawabnya...

7th June (Thursday) & 8th June (Friday) - I have to finish everything by two days.
  1. Psychology research (to be submitted before Friday 8th June) 
  2. Intro Comm assignment (to be submitted on Monday 11th June)
  3. Study Psychology for test on Monday 11th June (Hari ni baru tahu)
  4. Study News writing for final exam on Monday 11th June
9th June (Saturday) & 10th June (Sunday) - Camping, for Kesatria in Raub, Kuantan.

11th June (Monday) - Class from 830am - 1130am (TEST), 210pm - 500pm (EXAM), 630pm - 900pm (PRESENTATION)... Tamatlah seminggu pertama. Tapi seminggu ini yang paling, susah sikit. 

Ya, dengan begitu banyak kerja yg perlu diuruskan inilah, aku tiba-tiba sakit kepala. Tak seronok. Dgn masalah lain lagi, ehem ehem, (masalah personal lah) yang sudah seminggu tak selesai. Ada masa, aku bukan robot yang tiada perasaan dgn penghinaan, walaupun mungkin kau tak maksudkan. Ada masa, aku rasa belum saat utk aku ucapkan maaf kalau sudah berkali aku meminta maaf walaupun bukan salah aku, sebabnya - ada masa maruah aku, aku fikirkan. 

Dan tiba-tiba jugalah aku emo semacam. Jadi harap jangan ada yg emo dgn aku kalau aku tak pedulikan utk seminggu ini. Nanti bertambah sakit kepala. :P 

Okay dah tamat cerita yg tiada manfaat kpd org lain ini. Perlu laju-laju makan ubat sakit kepala, dan terus study dan selesaikan assignment mana yang patut. Esok bermulah seminggu yang penuh dugaan ini. Tlg doakan, terima kasih! 


P/S: It's gonna be all right. If it's not, we're all gonna die someday anyway. 

No comments: