Oct 10, 2010

terharu dgn kasih Allah

salam. blh tak sy buat bnyk post dlm 1 hari ni? tp takot ta best plak. huhu. org main 'scroll down' je nnt. HAHA. taleh bla. menulis utk kepuasan! bkn utk mengharap populariti ye. lgpun kdg org mudah2 je buat spekulasi bkn2 ttg kte sedangkan ape kte mksdkan adelah lain.

idea tulis ttg ni dtg tibe-tibe. sebak bace status di FB sendiri. -- tmpt kita istimewa di sisi Allah . kenape kte buta? kenape sy buta? sy nmpk. sy rasa. sy celik. sy pekik. tp, sy pura-pura tak mengerti. pura-pura masih sendiri. pura-pura, seolah bila dunia ni terbalik, dan sepi di mlm hari, sy pura-pura yg sy tiada siapa-siapa. pdhal. kalau dongak langit, nmpk bintang. jenguk di tingkap, nampak titisan hujan. dr siapa? dr Allah. *ok sebak gile* sy soft hearted, so what? :P

hari-hari ada saja dosa sy. ya ada. selalu sedar itu. kalian sedar dosa kalian? dr setitik rasa tidak bersyukur. dr sesaat tngglkan solat tnpa sbb. dgn sedetik mulut dibuka, menaburkan fitnah. dr sekilas telinga dipasang mendgr kata-kata dusta. tak terhitung bkn? TAPIII... ada saja rezeki dr Allah. ada saja. sy percaya dgn kata 'INSHA ALLAH -- dgn izin Allah' jd sy mmg sgt2 percaya, bnda buruk atau baik yg terjd, mmg semuanya dtg dr Allah dan dgn izin Allah. apa hikmah di sebalik semua ni? kadang tuhan je tahu. mungkin ada yg, sampai mati pun kita tidak tahu.

pd pendpt sy, kasih Allah itu ada 2 cara Dia tunjukkan pd kita. 1 - rezeki. 2 - diuji. rezeki. sedar tak sesuap nasi di mkn hari ni dr Allah? sedar tak kereta yg bergerak, jd dgn izin Allah. sedar tak udara yg kau hirup, jantung yg berdenyut, dr Allah. betul lah kalau nak dihitung, kau blh jd gila. jgn buat perkara di luar kemampuan akal. itu telah dinasihatkan dlm Islam. bila kau sedar kau makin jauh, lupa Dia, tp mesti ada sedetik kau tersentap, kegembiraan kau hari ni semuanya dr Allah. tentu kau rasa sebak saat itu. memikirkan bertapa Allah membantu kau walaupun Kau menjauhkan diri pdNya. suci sungguh cinta Nya bkn? T___T

2 - ujian. kerap benar mengeluh bila diuji. sy pun kerap. bnda yg kecil -- bila jln sesak, puluhan pemandu lembap, ringan saja mulut keluarkan perkataan yg sendiri tahu, amalan syaitan. *hai mulut, tentu bnyk yg akan kau khabarkan bila kau jd saksi diri aku di akhirat kelak* mengeluh bila apa sy nak tak dpt. mengeluh dan menangis bila ada rezeki ditarik. emosional. rasa dunia tak adil. TAPIII kenapa sy selalu lupa, bnda itu terjadi dgn IZIN ALLAH! ujian itu supaya kita INGAT ALLAH! selalu sgt lupa Allah, ha, itu mungkin tanda Allah yg rindu kita. minta kita rindu juga Dia T____T *wuwuwu. tahan air mate je nih!* lagi Cintanya Allah pd kita, kelak penghujung ujian itu, tentu ada senyuman! TENTU ADA. kerat jari sy kalau tak ada senyuman itu.

kadang rasa mahu tulis surat utk Allah. berckp dgn Allah. ttg bertapa sy tahu sy lupa diri, tp tiada sesaat pun, tiada sehari pun dlm hidup ini yg tak berdoa dan berfikir ttg Allah. Cinta itu ada, tp cinta duniawi jg yg dikejar & diutamakan. pdhal sudah tahu, umur meningkat, dunia makin tua, kiamat hampir tiba. tapi sekurangnya, ALHAMDULILAH, Allah masih berikan rezeki utama yg satu ini -- iman. masih ada iman. yg tahu bezakan benar salah, dosa pahala. tinggl hati, tnggjwb sendiri & kekuatan diri utk memilih yg mana satu. walaupun ke Mekah & Madinah tempoh hari, sy rindukan Malaysia, tapi. yg pasti. Rindu mahu bersujud, melambai ke arah Kaabah itu, Ya Allah... tak tergambar. *OK mater berkaca. dah menitis T____T*

Photobucket

sy dr keluarga yg baik. ibu bapa sy terlalu baik. tp sy tak baik. ya sy tak baik. betul. bnyk lg dosa dan salah sy yg tentulah rahsia sy saja. sy tidak merompak, merogol, meliwat, menyamun, membunuh. Memfitnah pun tak ada lg rasanya, kalau ada yg tidak disengajakan, moga diampunkan. tapi, bnyk lg dosa lain, yg Allah je yg tahu.

kadang malam sebelum tidur. menangis bila fikir hati terluka atau masalah yg ada. tapi tak lupa doa pd tuhan utk diberi kekuatan. apa tandanya itu? tandanya sekuat mana pun engkau, pd Nya jg kau memohon.

Allah. andainya Kau tahu apa di hati insan bernama nur aqilah ini. maafkan ya sy? cuma yg pasti. sy tahu kasihMu mmg tak terbanding. terlalu indah. terlalu suci. terima kasih utk nikmat selama 20 tahun 11 bulan 20 hari ini. lg 10 hari, genap 21 tahun, insya Allah jika diizinkan Mu. aminnn. :')

5 comments:

Atika Azumi said...

thanx for touches my heart :)

ra|nbOw said...

alah. kte kan same :)

nadya ajhman said...

it touch me too atika...
it mkes me awake... :]
thnks aqilah...

Ika Elmo said...

so deep and sincere. T_T

ra|nbOw said...

naiya ; welcome syg :)

ika ; ahah. tibe2 lahir dr hati :)