Aug 29, 2010

bahagia bila org syg kita sbb diri kita

salam. good evening ppl of the earth ;) oh tidak. malam ni selepas berbuka, sy masih belum tidur. sy nyalakan lilin kegemaran sy dalam bilik. menanti seseorg. tp hari sudah larut, lilin makin malap. sudah 1:43am. i love 14. i love 3. conclusion, i love 143. well, rasanya esok mesti tidur mati.

by the way. i'm expecting a simple, short post.

i often asked all of the ppl i met. the love one. families. friends. histories. love. well, not that often. at least once, i will asked. just, i wanna explore myself deeper.

"why do u love me?"

and ... i will never forget some of those answers. it makes me stronger. thank you ;)

- no specific reason for loving you. *sobbbbbbbbbbbbbbbbbb* ;')
- there is some thing special about u. u look comfortable in front of me.
- quiet at first, and u turn to be a non stop excited talkative girl. that u make me excited too.
- u got ur point of view. some sounds mad & awkward, but that is who u r.
- down to earth, and laugh a lot. cry a lot too.
- u have a lot of bad habits. u realized that, and u know u did try to change.
- love to talk alone. smile for a simple silly reason. talk when u needed.
- silence when u're mad. crying doesn't mean u sad. perhaps u were angry, disappointed.
- being fair to everyone & everything.

that's a part of it. ada masa sy menangis, sy menangis je dpn org ramai ;P ada masa sy clumsy, sy nak terjatuh, atau terjatuhkan brg depan org ramai. bila sy teruja, sy TERjerit dpn org ramai. bila sy jalan, sy jalan langkah besar dgn kepala menunduk. atau terus ke depan, tak pandang kanan-kiri. bila jatuh tangga, gelak kuat2 lepas tu sambil menangis. bila sy marah, kdgn sy terlalu ikot emosi, org lain kena tempias. pernah di-sound sbb kelakuan buruk, kasar. tahu sy salah wlpun sy diam. uhuu~

bila ada org tnya soalan bodoh, suka tarik muka. diam terus atau bg jwpan bodoh jgk. HAHA. bila tak dpt apa sy nak, sy mengalah wlpun sedeyh sikit. tp sy kene belajar tak semua kita nak kita akan dpt. sy bwk kereta, selalunya sy kurang sabar. kalau ada org mcm haremmm, sy akan berckp sorang dlm kereta. org pandang sy pelik, sy cakap sorang2 'ape? ade buat slh dgn kaw ke?' kalau mood baik, sy senyum. lepas tu org ingt sy kenal die. eh eh. senyum pun salah. ishh.. bila sy ssh hati ke, senang hati ke, sy sukeeeee makan! ngee =D

sy kurang sgt keyakinan diri. sangat kurang. ada faedahnya sy masuk dunia penyiaran. nak tak nak terpaksa temubual org, terpaksa call org, terpaksa tahan sindiran & herdikan org. ;) kalau mama suruh sy call siapa2 utk bertanya apa2 pun rasa berat. haih~ sbb itu bila ada org puji ckp sy cantik atau comel, atau apa2 lah, sy selalu nafikan. mybe org tu tpu atau ckp bnde btol pd pandangan die org, tp sy rasa cam perli. huhu. tah, sy bkn tak bersyukur, cuma sy sedar diri sy mcm mane je. sampai org fed up dgn sy. tskkk. maaf.

ok sudah panjang. cuma nak ckp, nampak tak kuasa menjadi diri sendiri??? ramai org yg sayang sgt dkt kita tuh sbb diri kita. yg buruk mereka tegur, tp mereka tak pedulikan keburukan kita & terima kita seadanya. org yg betul2 syg kita, org yg berani tegur kesalahan & keburukan kita utk kebaikan kita. org yg syg kita betul2 jgk, tahu bila kita jd diri sendiri. oleh itu, jadilah diri sendiri! =) terima kasih utk semua yg syg diri sy!

6 comments:

Purple kiwi said...

ika pn syg qila! hihi ;D

ra|nbOw said...

thank you! syg ika jgk!!! ;)

la petite étoile said...

=)

nadya ajhman said...

u are most welcome my dear..hehe^^

fatynlicious said...

you're totally great. jangan pikir negative okay
cuma qila je tataw berapa org kat luar sana tu yang adore dengan qila

ra|nbOw said...

aiman ; =)

naiya ; ahah. syg kamu!!!

fatyn ; eh eh. idaklahhh. biase saje. fatyn lg ade style sdiri. thanks dear ;)