Jun 8, 2009

kampung batu 30



langit x selalunya biru. kan?

4th june 2009 - thursday
sy pergi clinic dulu. jmpe Dr Mariam lg yg sejuk mata memandang. dah 2 hari berturut - turut. bagi extra ubat sebagai bekalan blk kmpng. singgah Melawati, cik tertnggl barang dkt rumah Su. kul 11 lebeyh baru gerak berjalan. singgah Kuantan, hantar cik. lunch. solat. utk itu saje. x sempat ke mane - mane. jmpe dgn teh & mama ngah dlm 5 minit je. ptg, bergerak melalui terengganu, sampai di Machang tepat pukul 8 setgh malam. penat. layan karenah sepupu yg semakin meningkat remaja, tgk keliwon. penyudahnya mandi tgk kanan, kiri, atas, bawah, sbb teringat hantu penanggal~

bunga kantan yg cantik bila kembang
5th june 2009 - friday.
bgn pagi, ke Pasar Tani. yer, excited. sbb taw d Kelantan pasar tani mesti bnyk mknan best2. ade org Kelantan tibe2 ckp "jom kte gewe". sy yg blur2 dgn dialek Kelantan, mengambil mase yg agak lame utk fhm sedangkan sepupu sy 2 org tuh da gelak x ingt dunia. beli makanan, balik. makan ramai2 dan ptg bergerak ke Wakaf Baru. jmpe auntie As & Uncle Afendi. seronok. ade 4 ekor kucing yg tnggl hanya di atas atap. balik malam, singgah di kawasan stadium sebab kempunan nak makan sup.

antara kuih muih
6th june 2009 - saturday.
breakfast dan mula berkemas - kemas. ke pasar machang memandangkan sy nak sgt beli tudung bawal sampai 7 helai dan skrng mulut melopong memikirkan duit. balik semula ke rumah tok ma, bersiap dan bergerak pulang dlm pukul 12 tgh hari. lalu jalan gua musang dan kuala lipis, sampai di KL ketika senja. terus pulang ke rumah, dinner dan bersiap utk hari esok.


** kalau KL panas sehingga 34 darjah celcius, Kelantan mencapai suhu 38 darjah celcius.

** bila tgk sepupu yg semakin membesar, baru sedar sy makin tua. memandangkan sy cucu ke2 sulung, sy selalu rasa mereka semua kanak - kanak lg. terimalah hakikat Hanafi yg berumur 16 tahun tuh da lg tinggi dr sy... haih~

** kenduri - kendara sana sini. seronok. sy rasa dah lama tak tgk lembu, kambing, ayam, kerbau, itik, merata - rata di tepi jalan.

** sempat jmpa keluarga belah cina. walaupun x rapat sgt, tp... sekurang nya masih berhubung. mak cik sedara sy adalah kanak - kanak yg berumur 4-5 tahun. mereka bercakap bahasa cina dgn sy yg mmg x faham 1 perkataan pun yg keluar dr mulut mereka.

** kadang - kadang, kalau kita x ada perasaan syg dkt org pun, kita kena hormat org itu. mungkin kerana kedudukan mereka dlm sesebuah institusi kekeluargaan itu.

** sy tgh gila makan coklat m&m. mmg ini antara choc fav sy. tp... dah 4 hari berturut - turut kot sy makan setiap hari? mcm dah ketagih. entah kenapa... hari ni je pagi & petang mkn. kunyah dgn perlahan & cermat. sakit telinga yg effect ke kepala.


6 comments:

.Nora Kacak. said...

wkakakak,
penakot jugak!
belagak nk tgk keliwon
ahahahhaha,

aaaa panasnye 38!
sy tammo p kelantan.
last p taon 2003.
wakakakak. eeee nnt migraine.



aaaa sy cucu sulung!
paling kacak n paling ramai org cari. ahahahha =]


m&m? oh sumpah sy mencik.
sbb ia ade kacang buncis.
ahaha. oh kacang. mencik2. =]

awk, semoga cepat sembuh! =]

ra|nbOw said...

wakakkaka. mane x takot kalo tandas tuh ade lubang2??? wawawa. da la lubang tuh x nmpk pape sbb gelap... howaaaaaa.

yup. sgt amat panas. bape kali tuka baju tah sehari.

cucu sulung? ya allah. contoh teladan yg budget kacak...wakakaka.

m&m? sy gileeeeeeeeeee hantooo. harap maklum. dr kecik sampai besar.

owh. insya allah. thanks

| AiNaa K | said...

bunga kantan cantiiikkk! :))

ra|nbOw said...

itulah. dah mcm bunga btol2. bkn sayur. hoho XD

her said...

qila.. ok x ni?

ra|nbOw said...

heee. ok ok ok. alhamdulilah =]